FAQ

FAQ

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

1. Jak się przygotować do treningu?

Najważniejsze jest dobre nastawienie. Bez niego ani rusz. Strój na zmianę, butelka napoju.

2. Co założyć?

Najlepszym strojem na trening jest wygodne ubranie sportowe. Takie by dawało swobodę ruchów. Dobrze by było dość przylegające, dzięki temu lepiej widać ruchy i ustawienie ciała w czasie wykonywanych ćwiczeń. Obuwie sportowe nie jest potrzebne. W okresie zimowym  dobrze jest mieć ciepłe skarpetki, natomiast w letnim bez problemu można ćwiczyć na boso.

3. Ile trwa trening?

Trening trwa godzinę zegarową. Należy na niego przyjść na tyle wcześnie, by zdążyć się przebrać i przygotować do ćwiczeń.

4. Jak często należy przychodzić?

Najlepsze efekty przynosi trening dwa razy w tygodniu. Jeden raz w tygodniu jest absolutnym minimum, by osiągnąć oczekiwane efekty.

5. Kiedy widać pierwsze efekty?

Wszystko zależy od typu ciała. Jednakże z reguły potrzeba 12 treningów (3 miesiące ćwicząc 1 raz w tygodniu) by zauważyć lub odczuć pierwsze zmiany. Oczywiście dzieje się tak przy wprowadzeniu zmian w nawyki ruchowe i wykonywaniu dodatkowych ćwiczeń w domu, które zajmują nie więcej niż 10 minut dziennie.

6. Czy schudnę?

Ćwiczenia pilates nie są bezpośrednio odchudzające. Tętno jakie się w ich czasie osiąga nie jest tętnem, które gwarantuje spalanie tkanki tłuszczowej. Jednak praca nad mięśniem poprzecznym brzucha (zaliczanym do mięśni głębokich) daje efekt zwężenia talii.

7. Jak wygląda pierwszy trening?

Pierwszy trening jest niesamowicie ważny, w jego czasie poznaję Twoje ciało i jego potrzeby. Na początku jest rozmowa, o dotychczasowej aktywności fizycznej, stylu życia i problemie, który spowodował, że jesteś u mnie. Warto jest przynieść wyniki badań diagnostycznych (jeśli takie były robione). Następnie omawiany na nim cele treningowe, możliwy czas ich osiągnięcia. Dopasowuję najlepsze ćwiczenia dobrane do potrzeb istniejącego problemu. Uczę jak je prawidłowo wykonać.

8. Czy te ćwiczenia pomogą mi poprawić postawę ciała?

Zdecydowanie! Trening pilates w dużej mierze pracuje z mięśniami posturalnymi, czyli tymi, które kształtują postawę ciała. Odpowiednio dobrane ćwiczenia wzmacniają mięśnie osłabione i rozciągają mięśnie przykurczone, dzięki czemu postawa ciała ulega znacznej poprawie.

9. Czy te ćwiczenia pomogą mi z bólem pleców?

Jak najbardziej. Praca z mięśniami położonymi głęboko przy kręgosłupie i miednicy pozwala wydłużyć kręgosłup, odciążyć stawy międzykręgowe i zmniejszyć dolegliwości bólowe zlokalizowane w dolnej części pleców.

Skontaktuj się ze mną

Umów się na trening już dziś​

Przewiń do góry

Dołącz do naszego newslettera

aby otrzymać darmowy poradnik
z ćwiczeniami dla zdrowych pleców

Pomyślnie zapisano Cię do newslettera!

Pobierz poradnik